Ten wyjazd na pewno pozostanie w naszej pamięci. Długo oczekiwana wspólna przygoda rozpoczęła się we wtorek 4 czerwca. Pomimo bardzo wczesnej godziny wyjazdu, nikt nie narzekał. Podróż do pierwszego miasta, w którym mieliśmy przebywać - Warszawy, odbyła się w miłej, radosnej atmosferze. Po wielu godzinach dojechaliśmy do hostelu.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy, był Sejm RP. Tam mogliśmy zobaczyć, jak obradują posłowie, a także usłyszeć wiele ciekawostek na temat tego miejsca. Następnie wybraliśmy się do Muzeum Chopina, gdzie słuchaliśmy utworów stworzonych przez tego wielkiego kompozytora i poznaliśmy jego niezmiernie ciekawy życiorys.

Tego samego dnia odwiedziliśmy również Łazienki Królewskie. Jest to niezwykłe miejsce, które uwodzi swoją spokojną atmosferą oraz niespotykanym pięknem. Po południu spacerowaliśmy ulicą Nowy Świat. Późnym wieczorem wróciliśmy na kolację i nocleg do hotelu.

Następnego dnia - w środę - po smacznym i obfitym śniadaniu wyszliśmy zwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich. Widok nowoczesnego budynku zapierał dech w piersiach. Jego architektura ma szczególne przesłanie. W muzeum uczestniczyliśmy w wirtualnym spacerze. Dzięki temu mogliśmy sobie wyobrazić widok tego miejsca w niedalekiej przyszłości. Było to niesamowite przeżycie.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Moim zdaniem jest to jedno z najważniejszych i najciekawszych obiektów, które odwiedziliśmy. Tam czuliśmy to, co przeżywali uczestnicy powstania. Mieliśmy także okazję zobaczyć jak wyglądała Warszawa w tamtym okresie. Niesamowite było to, że za pomocą nowoczesnej techniki filmowej mogliśmy cofnąć się do tamtych czasów. Przeżycia z tamtego miejsca szczególnie utkwiły mi w pamięci.

W środę wieczorem wyjechaliśmy do filmowego miasta - Łodzi. Zakwaterowaliśmy się i z niecierpliwością oczekiwaliśmy kolejnego dnia. Najpierw zwiedziliśmy Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną, potocznie zwaną „Filmówką”. Nie obyło się bez wspólnego zdjęcia na słynnych, drewnianych schodach w rektoracie uczelni.

Następnym miejscem, do którego dotarliśmy w "filmowej Łodzi"  było Muzeum Kinematografii. Wysłuchaliśmy tam wykładu pt. „Nie taki horror straszny”. Dyskutowaliśmy o treści horroru, niezbędnych elementach, które powinien zawierać, a także jakich elementów nie może się w nim być. Zobaczyliśmy tam także fragmenty pierwszych filmów i sprzęt niezbędny do nakręcenia filmu. Mogliśmy stanąć na planie filmowym i nakręcić krótką scenkę, aby poczuć się jak prawdziwi reżyserzy i aktorzy. Miejsce to było najważniejsze w całym wyjeździe, gdyż było ściśle powiązane z profilem i zainteresowaniami uczniów naszej klasy.

Później udaliśmy się do Muzeum Kanału „Dętka”. Zeszliśmy pod ziemię, aby zobaczyć jak wygląda kanał. W odnodze jednej z sieci kanałów znaleziono kieł mamuta.

Wybraliśmy się także do Manufaktury - największego centrum handlowego w Łodzi, która powstała w byłej fabryce Izraela Poznańskiego.

Tego dnia przechadzaliśmy się także Łódzką Aleją Gwiazd, gdzie znaleźliśmy nazwiska wybitnych twórców filmowych, takich jak Roman Polański czy Krzysztof Zanussi. Spacerując ulicami Łodzi mijaliśmy pomniki Łodzi Bajkowej. Przedstawiały one znane nam postacie z bajek: Plastusia, Misia Uszatka i niezapomnianego Kota Filemona i Bonifacego.

W ostatnim dniu naszej wycieczki mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Animacji, gdzie zgromadzono eksponaty i dekoracje używane przy kręceniu różnych bajek. Zobaczyliśmy jak tworzy się film animowany. Choć wydaje się to dziecinnie proste, w rzeczywistości jest skomplikowane i pracochłonne, a każdy szczegół musi być idealnie dopracowany. Aby to wszystko lepiej zrozumieć - w dekoracji do oscarowego "Tanga" - stworzyliśmy własną animację.

Wracając autobusem do domu żałowaliśmy, że ta wspaniała przygoda musiała się tak szybko zakończyć. Wspomnienia z tej wycieczki pozostaną w naszych sercach. Mogliśmy wzbogacić swoją wiedzę o kolejne ciekawe elementy związane z historią kinematografii. Zwiedzając te wszystkie miejsca zapoznaliśmy się z różnymi aspektami powstawania dzieła filmowego.

Wyjazd ten bardzo zintegrował naszą klasę.