Aktualności

30.10.2020

1. Jak organizować dzieciom warunki do nauki w domu z uwzględnieniem higieny pracy

Maksymalny czas, który dziecko może spędzać przed ekranem komputera zależy od jego wieku. Limity zalecane przez specjalistów wynoszą:

dzieci w wieku 3-5 lat: 20 minut dziennie

• 6-10 lat: 30-40 minut

• powyżej 10 lat: 60 minut

• nastolatkowie do 16 roku życia: 90 minut

Dłuższe przebywanie przed komputerem grozi pogorszeniem wzroku, zaburzeniami koncentracji i problemami ze snem. Częste korzystanie z komputera może również prowadzić do uzależnienia.

2. Konsekwencje zbyt długiego przesiadywania przed monitorem i TV

Ograniczenie czasu poświęconego na oglądanie telewizji i granie w gry komputerowe jest konieczne. Trzeba wiedzieć bowiem, że ludzie, w tym dzieci, widzą trójwymiarowo. Natomiast obraz telewizyjny i komputerowy jest płaski, dwuwymiarowy, co wpływa ujemnie na rozwój narządu wzroku.

Kolejną konsekwencją nadużywania komputera i telewizji u dzieci są zaburzenia kontaktów międzyludzkich. Środki masowego przekazu nie powinny nigdy zastępować dzieciom kontaktu z innymi ludźmi – rodziną i rówieśnikami. Gdy dziecko zbyt dużo czasu spędza przed ekranem, kontakt z ludźmi jest zaburzony. Maluch nie uczy się, jak reagować na emocje drugiego człowieka, nie wykształca w sobie empatii ani prawidłowych zachowań. Ma też problem z rozumieniem własnych uczuć.

Lekarze podkreślają, że współczesne pokolenia dzieci mają za mało ruchu. Zamiast spędzać czas na świeżym powietrzu, wolą grać w gry komputerowe, utrzymywać kontakty ze znajomymi w serwisach społecznościowych lub całymi godzinami oglądać filmiki w sieci. To jednak sprawia, że siedzą w nienaturalnej pozycji, krzywią kręgosłup, a przez to ich wzrok jest skierowany w jeden punkt. Powoduje to mniejszy zakres akomodacji źrenic i ich usztywnienie. Siedzący tryb życia w tak młodym wieku wpływa negatywnie na gospodarkę hormonalną człowieka, zwłaszcza takiego w okresie dojrzewania.

28.10.2020

Uczniowie "Zerówki" spotkali się zdalnie w czytelni szkolnej z Panią Roksaną Jędrzejewską-Wróbel - autorką bajek dla dzieci.  Mieli możliwość wysłuchania bajki o Florce i poznania jak zrodził się pomysł napisania o niej książek. Dowiedzieli się też jak pisać pamiętniki, jak radzić sobie ze złymi emocjami i "bezboleśnie" się ich pozbywać.

Poznaliśmy wielu bohaterów książek pani Roksany. Nie wiemy tylko jak kończą się ich przygody, więc na pewno je przeczytamy.

14.10.2020

Nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi, rodzice, uczniowie…

Szanowni Państwo,

w dniu święta edukacji składam najserdeczniejsze życzenia szczęścia dla Wszystkich związanych z naszą szkołą oraz tych, którzy nas pamiętają i ciepło o nas myślą.

Co oznacza szczęście w roku szkolnym 2020/2021? – oczywiście ZDROWIE, a w najgorszym wypadku BEZOBJAWOWY PRZEBIEG COVID – 19:) i powrót do NORMALNOŚCI!

Dziękuję pracownikom szkoły za trud codziennej pracy w bardzo trudnych warunkach, Rodzicom za wsparcie i troskę. Mam nadzieję, że niedługo wrócimy do realizacji naszych planów i zadań w pełnym wymiarze, bez lęku i ograniczeń.

Pragnę Państwa poinformować, że dwóch pracowników SP 51 w Gdyni otrzymało Nagrodę Prezydenta Miasta Gdyni:

Pan Janusz Żurawski - współinicjator programu edukacji teatralno-filmowej dla uczniów naszej szkoły. W ramach programu, we współpracy z Gdyńską Szkołą Filmową i Teatrem Miejskim w Gdyni współrealizował w latach 2012-2018 projekt „Przedszkole teatralno-filmowe”. Działalność edukacyjna nauczyciela w obszarze kultury i sztuki, włączenie uczniów i ich rodzin (zarówno gimnazjum jak i szkoły podstawowej) do realizacji projektów filmowych czy teatralnych, zasługuje na ogromne uznanie. Uczestniczył wraz z uczniami w 30. warsztatach teatralno-filmowych organizowanych przez podmioty zewnętrzne w całym kraju (m.in.: warsztaty scenograficzno-kostiumowe do opery „Carmen” w Teatrze Muzycznym w Gdyni, warsztaty reporterskie podczas Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, „Plan Filmowy” – warsztaty w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, warsztaty filmu animowanego – w Studio Semafor w Łodzi. Nauczyciel powołał „Studio 51” dla przedszkolaków (2017). Po zwycięstwie w „Wielkim Teście o Filmie Polskim” (2014, org. TVP 1 i PISF) był inicjatorem i współorganizatorem (z Pomorską Fundacją Filmową w Gdyni) Ogólnopolskiego Przeglądu Amatorskich Filmów Uczniowskich „Młode Albatrosy”, (od 2019 – Ogólnopolskiego Festiwalu Filmów Uczniowskich „Młode Albatrosy”). Konkurs na stałe wpisał się do kalendarza ogólnopolskich i gdyńskich imprez dla dzieci i młodzieży szkolnej. Uroczysta gala festiwalu odbywa się w Gdyńskim Centrum Filmowym i wieńczy konkurs obejmujący około 40 filmów nadsyłanych przez uczniów z całej Polski.

Pan Henryk Grabda - szczególnie zaangażowany w życie szkoły. Bardzo rzetelnie wykonuje swoje obowiązki służbowe. Dba o bezpieczeństwo i komfort społeczności szkolnej oraz o wygląd i estetykę budynku szkolnego, w tym szczególnie sal lekcyjnych. Pan HenrykGrabda czynnie uczestniczył w przystosowaniu budynku w okresie reorganizacji szkoły (pierwsza i druga reforma systemu oświaty).

Nagrodę dyrektora szkoły otrzymało czterech nauczycieli i siedmiu pracowników administracji i obsługi.

Wszystkim nagrodzonym życzę sukcesów w życiu osobistym i zawodowym

Danuta Maliszewska

dyrektor Szkoły Podstawowej nr 51 w Gdyni

 

8.10.2020

UWAGA!
wystartował konkurs Empiku „1000 powodów, by czytać”, w którym szkoła może wygrać 1000 nowych książek oraz czytniki e-booków, by poszerzyć swój biblioteczny księgozbiór.
Dodatkowo w tej edycji „1000 powodów, by czytać” przekazujemy szkołom darmowy dostęp do audiobooków i e-booków w aplikacji Empik Go celem udostępnienia jej nauczycielom i rodzicom/opiekunom uczniów.
Już dziś z kodem:
EMPIKGO30
możesz skorzystać za darmo z miesięcznego dostępu do lektur w aplikacji Empik Go. To bardzo proste – przekaż rodzicom i opiekunom uczniów, a także nauczycielom ww. kod (instrukcja w załączniku) oraz zachęć szkolną społeczność do udziału w konkursie.