English Club

Uczniowie klasy 2d brali udział w warsztatach organizowanych przez Fundację „Machina Zmian”, dofinansowywanych z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. Lekcje z komunikacji z osobami niepełnosprawnymi to zupełnie nowa propozycja w ramach realizacji projektu „440 km po zmianę”. Zajęcia miały formę 3 dniowych warsztatów i były podzielone na sekcje. Celem warsztatów było stworzenie spotów filmowych wspierających akcję społeczną „Zmień perspektywę”.

W zajęcia zaangażowali się rodzice i dziadkowie, którzy pomogli w realizacji spotów, wykonując zadania aktorskie.

Sekcja 1

Wprowadzenie do tematu komunikacji z osobami niepełnosprawnymi, prowadzone przez panią Paulinę Pohl – doświadczoną trenerkę, osobę z niepełnosprawnością, posiadającą doświadczenie w pracy z młodzieżą.

Uczniowie dowiedzieli się co to jest niepełnosprawność i jakie są jej rodzaje. Warsztaty miały na celu poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji i savoir vivre’u wobec osób niepełnosprawnych. Miały także wpłynąć na wzrost empatii i wrażliwości wśród młodzieży. Za pomocą symulacji uczniowie mogli doświadczyć różnego rodzaju niepełnosprawności. Na zajęciach wykorzystano zdjęcia i materiały video. Stroną filmową zajmował się reżyser – pan Kryspin Pluta.

Sekcja 2

Zajęcia z reżyserem Kryspinem Plutą, prowadzone w formie warsztatów z tworzenia spotów filmowych, wspierających komunikację z osobami z niepełnosprawnościami. Celem zajęć było poszerzenie wiedzy uczniów na temat roli akcji społecznych w rozwiązywaniu rozmaitych problemów oraz zapoznanie młodzieży z narzędziami do tworzenia krótkich form filmowych (od pomysłu, scenariusza do postprodukcji). Pan Kryspin Pluta zapoznał uczniów ze sprzętem filmowym oraz z zasadami obowiązującymi w produkcji filmowej.

28 listopada – pod kierownictwem Kryspina Pluty – uczniowie przystąpili do realizacji zdjęć we wcześniej uzgodnionych lokalizacjach (autobus ZKM w Gdyni i prywatne mieszkanie). Ostatnim etapem projektu był montaż oraz robocza projekcja gotowego filmu.

Dziękujemy:

  • Poli Pohl i Kryspinowi Plucie za możliwość udziału w projekcie,
  • naszym rodzicom i dziadkom za okazane wsparcie i pomoc,
  • Iwonie Chojnackiej za opiekę na planie filmowym.

Warsztaty odbywały się w Gdyni, Krakowie i Oświęcimiu, gdzie zostanie przeprowadzony konkurs na 3 najlepsze spoty filmowe akcji społecznej pt. „Zmień perspektywę”.

Elżbieta Szponar

Trolejbus

Związek

18.07.2017

Dzięki kilkuletniej współpracy nauczycieli naszej szkoły z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim otrzymaliśmy zaproszenie na spotkanie z Księżną Kate i Księciem Williamem. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie, którzy brali udział w projektach realizowanych w GTS wraz z panią Oliwią Dajnowiec i Elżbietą Szponar. Spotkanie w języku angielskim prowadził Dyrektor GTS Jerzy Limon. Mieliśmy możliwość zapoznania się z etykietą obowiązującą podczas uroczystości tak wysokiej rangi. Każdy z uczestniczących w spotkaniu uczniów otrzymał imienne zaproszenie. Udział w tym spotkaniu zapamiętamy na zawsze.

Czytaj więcej na:

http://teatrszekspirowski.pl/aktualnosci/ksiaze-william-ksiezna-kate-teatrze-szekspirowskim/

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-4707494/Kate-William-visit-market-Poland.html

tekst i zdjęcia Elżbieta Szponar

Uczniowie naszej szkoły zwiedzają różne europejskie stolice. Wcześniej odbywały się wycieczki do Warszawy, Berlina, Pragi i Paryża. Wreszcie przyszedł czas na Londyn. Grupa uczniów naszego gimnazjum poleciała do stolicy Wielkiej Brytani samolotem z lotniska w Gdańsku na Lotnisko Stansted w Londynie. Lot trwał 2 godziny. Niesamowite widoki umilały nam przelot. Około 13 byliśmy w hotelu, a o 14:00 wyszliśmy zwiedzać miasto. Zaczęliśmy od Westminster. Byliśmy na obradach Parlamentu Brytyjskiego. Podziwialiśmy wieżę Elżbiety z Big Benem w środku. Zwiedzaliśmy Westminster Abby, St. Paul’s Cathedral, słynny Westminster Bridge, Tower Bridge, London Bridge. Po mieście poruszaliśmy się metrem. Każdy dzień był bardzo intensywny. Kolejno zwiedzaliśmy Tower of London, siedzibę burmistrza City Hall, okręt wojenny HMS Belfast, wieżowiec Shard, siedzibę premiera na Downing Street no. 10. Mogliśmy zobaczyć Horse Guards Parade przez St. James’s Park pod Buckingham Palace, uroczystą zmianę warty przed pałacem królowej. Zwiedzaliśmy British Museum, Kensington Gardens z Kensington Palace, Natural History Museum i Science Museum. Złożyliśmy wizytę w luksusowym domu handlowym Harrods, oraz na Marble Arch, Hyde Park. China Town, Covent Gardens, Leicester Square na Piccadilly Circus to miejsca, które szczególnie przypadły nam do gustu. Spróbowalismy miejscowych specjałów.

12.03.2015

Uczniowie z klas drugich i trzecich przygotowywali się do powiatowego przeglądu teatrów w języku angielskim. Uczennice klasy 2d Aleksandra Komorowska (Beauty) i Marta Sowa (Beast) wcieliły się w role z „Pięknej i bestii” (The Beauty and the Beast). Aleksandra Filipowicz (Mrs Elizabeth Bennet) i Bożena Psuty (Lady Catherine de Bourgh) z klasy 3c zagrały w mini formie teatralnej „Duma i uprzedzenie” (Pride and Prejudice by Jane Austen).

W krainę Hogwartu (Harry Potter by J.K. Rowling) przenieśliśmy się dzięki Julii Kozmie (Hermiona) i Izabeli Zaprzalskiej (Harry Potter) również z klasy 3c.

Dziewczyny zaprezentowały się w sposób godny zapamiętania. Nagrodzone zostały gromkimi brawami.

Elżbieta Szponar

9.03.2015

Flash mob (ang. dosł. błyskawiczny tłum) – określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków.

W akcji uczestniczą nieznani sobie ludzie znający jedynie jej termin i planowane działanie. Zazwyczaj akcje takie organizowane są za pośrednictwem Internetu lub SMS-ów.

Pomysł zorganizowania flash mobów narodził się w Nowym Jorku, pierwszą akcję tego typu zaplanowała na początku 2003 roku osoba lub organizacja określająca się jako Mob Project. Zabawa polegała na zgromadzeniu się w sklepie Macy’s i dopytywaniu się sprzedawców o dywanik miłości dla komuny. Kolejne akcje polegały na oddawaniu pokłonów ogromnej figurce pluszowego dinozaura ustawionej w jednym ze sklepów z zabawkami na Times Square, klaskaniu wewnątrz ekskluzywnego hotelu albo obserwacji fikcyjnego przedstawienia. Znanymi organizacjami organizującymi flash moby są m.in. Global Flash Mob Committee, Improv Everywhere (Nowy Jork, USA), SydMob (Sydney, Australia), Fmob RU (Rosja), Flash Mob Zone (Polska)

Wyróżniamy kilka rodzajów flash mobów. W każdym z nich najważniejszą ideą jest zabawa. Teoretycznie, drugim pod względem ważności elementem jest spontaniczność działania. Jednak flash moby taneczne nie podlegają tej zasadzie. Spowodowane jest to tym, iż nie jest możliwe zatańczenie jednakowego układu przez wszystkich uczestników i zachowanie spontaniczności. Ten typ flash mobów nie ma sensu bez wcześniejszego przygotowania i nauczenia uczestników kroków z układu.

Właśnie tym ostatnim rodzajem flashmoba zajmujemy się na zajęciach English Club. Klasa 2d przygotowuje akcję spontanicznego flashmoba do konkursu „Rosswijające wakacje”. Głównym choreografem układu tanecznego grupy GIMone Eleven jest Marta Sowa uczennica klasy 2d. Kinga Gloza i Patrycja Klein współorganizują choreografię całego układu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Flash_mob