Potrójny sukces na Festiwalu Filmowym w Olsztynku!
21.10.2016
Znakomite wiadomości nadeszły z Olsztynka!
Na IV Młodzieżowym Festiwalu Filmowym "Moja przestrzeń" - uznanie jurorów zyskały trzy filmy zrealizowane przez uczniów klasy 3a naszego gimnazjum:
- nagrodę główną przyznano Emilii Rożynek za film ZMOWA,
- wyróżnienia przyznano: Antoniemu Hoffmannowi i Janowi Błażejowskiemu za film USTAWKA oraz Bartkowi Sampolskiemu za film ZAPLĄTANY.
Serdeczne gratulacje i życzenia czerwonego dywanu!
Nagrodzone filmy powstały w ramach Projektu Edukacyjnego "Przedszkole Filmowe" (obecnie "Przedszkole Teatralno-Filmowe"), realizowanego w klasach: 2a i 3a.
Więcej informacji i wyniki festiwalu pod linkami:
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dyskusyjny-Klub-Filmowy-w-Olsztynku/317608088395785
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.318666384956622.1073741829.317608088395785&type=3
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 21 październik 2016
I Rajd Polskich Noblistów – „Jesienne wyzwanie”
13.10.2016
Tej jesieni uczniowie klas pierwszych naszego gimnazjum odbyli niezwykłą wycieczkę po najpiękniejszych miejscach Śródmieścia Gdyni. Była Kamienna Góra, Park Rady Europy, Skwer Kościuszki, Plaża miejska, Bulwar nadmorski oraz lasy otulające Polankę Redłowską. Nauczyciele postanowili przybliżyć uczniom postacie polskich laureatów Nagrody Nobla poprzez zabawę i sport. Było poszukiwanie „Radu Skłodowskiej”, „skok przez mur Lecha Wałęsy” czy wymyślanie linii melodycznej do poezji Wisławy Szymborskiej. Rywalizacja między klasami miała charakter zabawowy, więc wszyscy uczestnicy chętnie brali w niej udział. Zwyciężyła klasa 1d - choć pozostałe mocno deptały jej po piętach.
Rajd zakończył się pożegnalną wojskową grochówką na Polance Redłowskiej.
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 13 październik 2016
Czytaj więcej: I Rajd Polskich Noblistów – „Jesienne wyzwanie”
"Wołyń" - refleksje po projekcji filmu Wojciecha Smarzowskiego
Wołyńska Polska, wołyńskie „Polin” – temat tego filmu parzy…
Subiektywne refleksje po projekcji dzieła Wojciecha Smarzowskiego.
Pochodzące z języka jidysz słowo „Polin” posiada dwa znaczenia – „Polska” oraz „tutaj spocznij”. Tradycja przekazuje, że mianem „Polin” Żydzi określili Polskę w drugiej połowie XV wieku, kiedy zezwolono im na osiedlenie się w kraju nad Wisłą po prześladowaniach w Europie Zachodniej. Po obejrzeniu wstrząsającego filmu Wołyń Wojciecha Smarzowskiego zacząłem doszukiwać się pewnych analogii związanych ze słowem „Polin”, które w warstwie metaforycznej doskonale oddaje skomplikowane relacje Polaków, Żydów, Ukraińców, Niemców i Rosjan w latach II wojny światowej.
O realizacji Wołynia zrobiło się głośno na początku 2015 roku, w trakcie trwania jednego z etapów zdjęć do filmu. Następnie w lutym tego roku w Internecie został opublikowany apel, w którym reżyser zwracał się do widzów o wsparcie realizowanego projektu. Wołyń okazał się na tyle kosztowny, że pieniądze skończyły się w początkowej fazie postprodukcji. Na forach internetowych zawrzało, przeczytać było można wpisy, w których ubolewano, że twórca formatu Smarzowskiego musi organizować publiczną zbiórkę, by dokończyć film. Ostatecznie Wołyń powstał i w pierwszy weekend października odbędzie się polska premiera epickiej opowieści o ludobójstwie na Kresach Wschodnich.
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 07 wrzesień 2016
Czytaj więcej: "Wołyń" - refleksje po projekcji filmu Wojciecha Smarzowskiego
Jesień w Paryżu
27.09.-2.10.2016
Uczniowie klas drugich ,uczęszczający w naszej szkole na lekcje języka francuskiego, wybrali się pod koniec września 2016 r. na tygodniową wycieczkę do Paryża. Przez cały pobyt pogoda nam dopisywała. Paryż w słońcu i kolorach jesieni wyglądał pięknie. Zwiedziliśmy Luwr, Notre Dame, Sacre Coeur i Wersal. W Pałacu Inwalidów pokłonliśmy się Napoleonowi, spacerowaliśmy po Polach Elizejskich, zachwycaliśmy się Moulin Rouge, byliśmy w nowoczesnej dzielnicy la Defense. Wjechaliśmy na najwyższe piętro Wieży Eiffla, popłynęliśmy w rejs statkiem po Sekwanie. Nasza wycieczkę zakończyliśmy całodzienną zabawą w parku Asterixa.
Nie sposób opisać wszystkich atrakcji. Oto kilka zdjęć z naszej wycieczki, która dzięki wspaniałym uczniom była wyjątkowa.
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 03 październik 2016
Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych – październik 2016
Książka to dopiero początek…
1 października rozpoczął się Miesiąc Bibliotek Szkolnych ustanowiony przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego. Tradycja tego święta ma już 17 lat. Na uczniów odwiedzających naszą bibliotekę czekają zabawy słowne, gry literackie, wspólne czytanie oraz konkursy.
Hasłem bibliotecznego święta jest „Learn to Decode Your World” co oznacza „Ucz się, aby rozszyfrować swój świat”. Jak wiemy do poznania świata, tego rzeczywistego i fantastycznego, niezbędne są książki. Jak twierdził Józef Gardecki „Czytanie to nasze dalsze, nieskończone klasy, to nasz uniwersytet, to okno na świat szeroki”.
I tydzień – czytelniczy
- Plebiscyt na najlepszą książkę
- 101 powodów dla których warto czytać książki
- Ulubione książki mojego nauczyciela
- Akcja: Uwalniamy książki!
- Głośne czytanie utworów H. Sienkiewicza na 2 lekcji (7.10.2016)
- VI Maraton czytelniczy
II tydzień – czytelniczo-literacki
- Tworzenie krótkich, estetycznych liścików zachęcających do wypożyczania książek z biblioteki
- Dyktando ortograficzne
- Doodling – czyli bazgroły tworzone na lekcjach
- Głośne czytanie utworów H. Sienkiewicza na 3 lekcji (21.10.2016)
III tydzień – czytelniczo-konkursowy
- Minikonkurs wiedzy o bibliotece
- Przysłowia o książkach – rozsypanki
- Minikonkurs wiedzy książkach
- Czytanie fragmentów swoich ulubionych książek
- Głośne czytanie utworów H. Sienkiewicza na 4 lekcji (28.10.2016)
IV tydzień – czytelniczo-medialny
- Krótki film nagrany telefonem komórkowym – Dlaczego warto czytać książki?
- „Selfie” z książką
- Głośne czytanie utworów H. Sienkiewicza na 5 lekcji (4.11.2016)
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 02 październik 2016
VI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
30 września 2016 w naszym gimnazjum obchodzimy VI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, którego hasło brzmi: „Młodsi sprawdzają jak starsi tabliczkę mnożenia znają”.
Uczniowie klasy 2c w czasie przerw sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia, przepytując nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Na czwartej godzinie lekcyjnej wyszliśmy poza teren szkoły i wciągnęliśmy do wspólnej zabawy napotkanych mieszkańców naszego miasta.
Katarzyna Kowalewska
- Szczegóły
- Żurawski Janusz
- Utworzono: 30 wrzesień 2016
Strona 82 z 104