Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

1. Proszę przeczytać dziecku tekst opowiadania pt. "Pomyśl, zanim zrobisz"(załącznik).  CZYTANIE. Dzieci czytają wiersz pt. „Pożar” (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata” cz. 2, str. 58-59). Omówienie zachowania strażaka.

PISANIE. Przepisywanie fragmentu wiersza, podkreślenie w wyrazach litery ż (zeszyt do kaligrafii, z. 2, str. 21).

PISANIE WYRAZÓW z nową głoską – podpisywanie rysunków. Wpisywanie brakujących wyrazów w podanych zdaniach (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 56- 58).

PRACA PLASTYCZNA. Wykonanie dowolną techniką plakatów pod hasłem „Dbajmy o las!”.

MATEMATYKA. Podręcznik strony 42-43, ćwiczenia strony 10-11.

2. REZERWAT PRZYRODY – wyjaśnienie, w jakim celu są tworzone rezerwaty. Omówienie, jak należy zachować się na terenie rezerwatu (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 61).

SŁUCHANIE tekstu czytanego przez rodzica „Pożar rezerwatu!” (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 60). Omówienie tekstu. Odpowiedzi dzieci na pytanie: Co spowodowało pożar rezerwatu? Uczniowie czytający płynnie, czytają samodzielnie.

NUMERY ALARMOWE – prezentacja i utrwalenie (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 61). Dzieci poprzez zabawę zapamiętują ważne numery telefonów alarmowych, z których należy korzystać w sytuacjach zagrożenia, np. rodzic wypowiada hasło: „Pożar”, a zadaniem dzieci jest ułożenie z kartoników lub zapisanie odpowiedniego numeru telefonu alarmowego.

Matematyka - ćwiczenia strona 12.

Informatyka: Znaki zakazu – edytor grafiki.

Jak się uda - ćwiczenia z piłkami ( rzut i chwyt)

3.   WYSŁUCHANIE utworu J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” (Internet).Wypowiedzi dzieci na temat utworu. Określenie, jakie prace wykonują osoby przedstawione w wierszu. Podkreślenie znaczenia pracy w życiu człowieka. Wyjaśnienie, dlaczego praca wszystkich ludzi jest ważna.

 UTRWALENIE PISOWNI wyrazów z ż, Ż, tworzenie wyrazów z podanych w tabeli liter (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 59). Przepisywanie wyrazów do zeszytu.

 KARTKI Z KALENDARZA – odpowiedzi na podane pytania na podstawie pokazanych kartek z kalendarza (Podręcznik „Na tropach matematyki”, cz. 2, str. 14-15).

ROZWIĄZYWANIE zadań z treścią. Zapisywanie działań w zeszytach szkolnych (Zeszyt szkolny). 1. Karol wybrał się do lasu na grzybobranie. Znalazł 2 prawdziwki, 5 maślaków i 2 podgrzybki. Ile grzybów znalazł Karol? 2. Kasia ma w piórniku 2 ołówki, 4 kredki, 1 długopis. Ile przyborów do pisania ma w piórniku Kasia? 3. Basia ma 1 papugę i 2 psy. Ile nóg mają razem wszystkie zwierzęta? 4. Marysia znalazła 2 kasztany. Staś znalazł o 6 kasztanów więcej. Ile kasztanów znalazł Staś? 5. Cztery pieski ważą razem 9 kg. Ile może ważyć każdy piesek? Podaj różne możliwości.

4.  WYSŁUCHANIE I OMÓWIENIE opowiadania pt.„ Przerażająco przeraźliwe przygody”(załącznik).

POZNANIE DWUZNAKU rz, Rz – rozpoznawanie sylab i wyrazów (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 62-63, Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 60).

CZYTANIE WYRAZÓW z rz, podkreślanie rz w wyrazach (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 61).

 PRZYGODA KRZYSIA. Dzieci głośno czytają i omawiają opowiadanie pt. „Przygoda Krzysia” (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 62-63).

 PISANIE. Uzupełnianie zdań wyrazami z ramki (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 62).

DOŚWIADCZENIE. Wykonanie doświadczenia, które pokaże wyładowania elektryczne. Dzieci pocierają różne przedmioty wełnianą szmatką. Następnie zbliżają palec do naelektryzowanej rzeczy i obserwują pojawiające się iskry. Pocierają o wełnę długopis i przykładają do skrawków papieru.

5. ZASADY PISOWNI ż, rz – poznanie reguły, czytanie przykładów, pisanie wybranych wyrazów z rz (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 108-109).

Obejrzenie filmu i rozwiązanie quiz-u "Eduelo".

W miarę możliwości, proszę o samodzielną pracę uczniów.

Pozdrawiam

Ewa Kurasz

 

LOGOPEDIA

1. Gimnastyka dla języka - pobierz

2. Gimnastyka buzi i języka - pobierz

INFORMATYKA (Zadania wykonujemy bez pomocy komputera!)

Klasy I - III (1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 3a)

Zbudować robot z dowolnych materiałów znalezionych w domu i przesłać zdjęcie pracy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W-F

1. Zadania do wykonania - pobierz

Do realizacji jako porcja gimnastyki:

2. Gra „Joga dla dzieci” - dziecko gra z rodzicem

http://jeeyoga.com/naucz-dzieci-8-pozycji-jogi-z-ta-prosta-gra-beda-bawic-sie-z-innymi/

3. Trening do wykonania razem z ćwiczącym nauczycielem w filmiku:

https://youtu.be/i32vv4zD3tg