RELIGIA
Zadania: 30.03 - 3.04.2020
Klasa 1 - Temat: Staramy się być lepsi.
1. Poznać historię Zacheusza (płyta CD, cz. 2, nr 10)
2. Wykonać zadania z ćwiczeń str. 72 - 73
3. Nadal utrwalać znajomość modlitwy „OJCZE NASZ...”
LOGOPEDIA - 30.03-3.04.2020
1. Gimnastyka dla języka - pobierz
2. Ćwiczenia logorytmiczne - pobierz
3. Ćwiczenia oddechowe - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
1. PISANIE I RYSOWANIE – dzieci ilustrują wyrazy z rz, piszą wyrazy z poznanym dwuznakiem. Układają ustne opowiadanie (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 63).
PISANIE LITERY ą w liniaturze (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 64, zeszyt do kaligrafii, z. 2, str. 24). CZYTANIE WYRAZÓW z ą oraz sylab z poznanymi literami (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 64-65).
CZYTANIE. Odczytywanie powstałych nazw dni tygodnia i układanie ich w odpowiedniej kolejności.
UDZIELANIE ODPOWIEDZI na pytania bądź dokończenie zdania typu:
– Pierwszym dniem tygodnia jest…
– Tydzień ma… dni.
– Po środzie jest…
– Przed sobotą jest…
– Najbardziej lubię…, ponieważ…
– Trzecim dniem tygodnia jest…
– Nie lubię…, ponieważ…
– W każdy…
– Czy czwartek jest czwartym…
– Piątym dniem tygodnia jest…
PISANIE. Układanie i zapisywanie zdań z nazwami zilustrowanych czynności (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 66-67).
2. CZAS WOLNY – samodzielna praca z ćwiczeniami. Dzieci opisują lub ilustrują to, co chciałyby robić w najbliższym tygodniu (Ćwiczenia „Idę do drugiej klasy”, str. 39).
PRZYPOMNIENIE nazw miesięcy, uzupełnianie nazw miesięcy w kolejności ich występowania (Ćwiczenia „Idę do drugiej klasy”, str. 38).
PISANIE. Zapisanie w zeszytach dni rozpoczynających astronomiczne pory roku (są jednakowe na całej Ziemi) oraz ich nazw.
PORY ROKU:
Wiosna 21 marca
Lato 22 czerwca
Jesień 23 września
Zima 22 grudnia
UKŁADANIE ZDAŃ. Dzieci wybierają z podręcznika 3 wyrazy i układają z nimi zdania, zapisują je w zeszycie (zeszyt do kaligrafii, z. 2, str. 24-25).
3. PRZYGOTOWANIE METRYCZKI URODZENIA. Dzieci przygotowują swoje metryczki urodzin. Na kartce przyklejają zdjęcie (pokazujące je jako noworodka), zapisują imię, nazwisko, datę urodzenia, wzrost i wagę po urodzeniu. Wykonane metryczki umieszczamy na tablicy.
ZADANIA TEKSTOWE. Odczytywanie godzin na zegarze (Ćwiczenia „Idę do drugiej klasy”, str. 40).
ZABAWA Prawda czy fałsz. Liczby porządkowe. Rodzic mówi zdania, np. Czwarty miesiąc roku to luty. Styczeń to trzeci miesiąc w roku. Po kwietniu jest maj. Dzieci udzielają odpowiedzi, decydując, czy to prawda, czy fałsz. W dalszej części zabawy propozycje swoich zdań mogą podawać chętne dzieci.
WYSŁUCHANIE I OMÓWIENIE opowiadania „Nie, to było moje ulubione słowo” ( załącznik: teksty opowiadań). Przykładowe pytania:
Jakie jest ulubione słowo Ali? (nie!)
Co to znaczy być asertywnym? (jeśli się z czymś nie zgadzamy bądź mówimy NIE)
Czy Ala dobrze zrozumiała wyjaśnienie tego słowa? (Ala źle zrozumiała znaczenia słowa asertywność, jej zachowanie było egoistyczne)
Dlaczego mama uważała, że Ala jest niegrzeczna? (Ala nie robiła tego, o co prosili ją inni)
Jaka sytuacja spowodowała, że Ala przyznała się do błędu? (Adam i rodzice nie zabrali jej do kina, rozmowa z babcią)
W jakich sytuacjach powinniśmy być asertywni? (w niekorzystnych i nieprzyjemnych dla nas sytuacjach)
CZYTANIE ZDAŃ z przeczeniem „NIE” (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 68-69, Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 69, ćw. 3).
PISANIE ę w wyrazach, łączenie wyrazów w pary, pisanie wyrazów wg wzoru (zeszyt do kaligrafii, z. 2, str. 26, Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 68-69). KRZYŻÓWKA. Rozwiązywanie krzyżówki, zapisanie i zilustrowanie hasła (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 70).
4. Przekroczenie progu dziesiątkowego, zapisywanie, obliczanie i ilustrowanie działań (Ćwiczenia „Na tropach matematyki”, cz. 2, str. 14-15).
CZYTANIE przez dzieci bajki i omówienie jej (Podręcznik „Radosne odkrywanie świata”, cz. 2, str. 72-73).
LITERA ó, Ó drukowana i pisana. Pisanie litery ó, Ó oraz wyrazów z literą ó, Ó (Ćwiczenia „Na tropach alfabetu”, cz. B, str. 72).
5. Zabawy i quizy w „Eduelo”.
Ewa Kurasz
Polecam dla uczniów i rodziców 1b!
hhttp://www.legimi.pl/czas-na-czytanie/
hhttp://www.mojedziecikreatywnie.pl/
http://klub-tworczych-mam.blogspot.com/2018/10/podwieczorek-28-z-eksperymentem.html