LOGOPEDIA

1. Gimnastyka dla języka - pobierz

2. Ćwiczenia oddechowo-słuchowe - pobierz

3. Opowiadanie - Burek z podwórka - pobierz

INFORMATYKA

1. Zadania do wykonania 15-30.04.2020 - pobierz

RELIGIA

(15-22.04.2020)

Zadania do wykonania:

1. Na podstawie informacji zawartych w podręczniku str. 102- 103, udzielić odpowiedzi pisemnych w zeszycie na następujące pytania:

a) jaką postać poznałeś/ aś w dzisiejszym temacie?

b) co wiesz o Szymonie z Cyreny?

c) czego uczy nas historia Szymona z Cyreny?

d) narysuj piątą stację Drogi Krzyżowej, w której przypominamy postać Szymona z Cyreny.

2. Zapoznać się z treścią tematu z podręcznika str.104- 105 oraz wykonać pisemnie w zeszycie następujące zadania:

podręcznik str. 105 ( zadanie 1 i 2- dla wszystkich ).

Należy opracować dwa tematy:" Szymon z Cyreny- przypadkowy przechodzień " oraz "Wizerunek Mistrza- Św. Weronika ".

JĘZYK ANGIELSKI

Grupa zaawansowana

Podczas lekcji on-line omówimy temat "Can I borrow your trainers?" na str. 86 i zrobimy zadania 1, 3, 4 i 5 z tej strony. Następnie przejdziemy do ćwiczeń (str. 53) Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć, niech zrealizuje temat samodzielnie.

Proszę o przesłanie na mojego e-maila dialog z zad. 5 str. 53 z ćwiczeń (najlepiej w formie pliku Word, wtedy będę mogła poprawić i odesłać).

Zachęcam do ćwiczenia czasowników nieregularnych. Można wykorzystać ćwiczenia z podanej poniżej strony:

https://matchthememory.com/irregularverbs

Podczas lekcji on-line omówimy temat "Can I borrow your trainers?" na str. 86 i zrobimy zadania 1, 3, 4 i 5 z tej strony. Następnie przejdziemy do ćwiczeń (str. 53) Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć, niech zrealizuje temat samodzielnie.

Proszę o przesłanie na mojego e-maila dialog z zad. 5 str. 53 z ćwiczeń (najlepiej w formie pliku Word, wtedy będę mogła poprawić i odesłać).

Zachęcam do ćwiczenia czasowników nieregularnych. Można wykorzystać ćwiczenia z podanej poniżej strony:

https://matchthememory.com/irregularverbs

WF

Pływanie

Rozgrzewka:

bieg w miejscu 1 min

krążenia ramion w przód x10 i z wyskokiem x10-powtórz trzy razy

krążenia ramion w tył x 20

naprzemienne wymachy ramion x20

naprzemienne wymachy ramion w opadzie ciała w przód x 20

wymachy ramion w bok w opadzie ciała w przód x 20

krążenia bioder ze wspięciem na palce -10 w prawo, 10 w lewo

krążenia tułowia -5 w prawo i 5 w lewo

Teraz możesz przejść do części gł treningu (ćwiczenia znajdziesz w linku poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=eqoxsRtkfhw

Czas na rozciąganie

https://www.youtube.com/watch?v=d5hoqLuHi4s&t=115s

JĘZYK ANGIELSKI

Gr. II

1) Subject: Pizza delivery dog. the 15th of April, 2020.

Podręcznik: str. 84 – opowiadanie do czytania i słuchania po zalogowaniu na edesk.pearson.pl (bezpośredni link do nagrań: https://edesk.pearson.pl/Home/Show/6)

Słuchając, róbmy pauzy i powtarzajmy każdą kwestię. Po wysłuchaniu i przeczytaniu wykonujemy zadania 1, 2 w zeszycie. Zad. 1: Jakie zawody pojawiły się w opowiadaniu? Zapisujemy je w zeszycie. Zad. 2: Wybieramy właściwą opcję z dwóch podanych kursywą, tak, aby zdania opisywały sytuacje z opowiadania. Odpowiedzi (prawidłowe opcje) zapisujemy w zeszycie.

2) Subject: Past Simple. Irregular verbs. the 17th of April, 2020.

Podręcznik: str. 85. Widzimy tu tabelkę z odmianą czasownika pić- drink- w czasie Past Simple zamienia się w DRANK. Nieregularnych czasowników musimy nauczyć się na pamięć. W razie potrzeby, sprawdźmy formy czasowników np. tu https://pl.pinterest.com/pin/34199278407625330/ . Wykonujemy zadania 3-7/85. Zad. 3: Znajdujemy w opowiadaniu z poprzedniej strony formę przeszłą podanych niżej czasowników – zapisujemy bezokolicznik i formę Past Simple w zeszycie jak w przykładzie: come-came. Zad. 4. Prosimy domownika o grę w słówkowego tenisa- gramy jak w podanym przykładzie. Zad. 5. Uzupełniamy zdania podanymi wyrazami. Zad. 6. Uzupełniamy tekst, podając formę przeszłą czasownika podanego w nawiasie. Zad.7. Uzupełniamy czasowniki w czasie Past Simple i zmieniamy niebieskie zakończenie zdania tak, aby było prawdziwe dla nas.

BIOLOGIA

Temat: Rośliny nagonasienne.

Cele lekcji: Poznasz cechy roślin nagonasiennych na przykładzie sosny. Nauczysz się rozpoznawać przykładowe gatunki roślin nagonasiennych występujących w kraju. Poznasz znaczenie roślin nagonasiennych w przyrodzie i życiu człowieka.  

W historii roślin wykształcenie nasion było bardzo ważną zmianą. Nasiona potrafią skuteczniej niż zarodniki zapewnić trwanie i rozprzestrzenianie gatunków. Sprawiły, że przed wytwarzającymi je roślinami nasiennymi otworzyły się nowe środowiska.

Obejrzyj materiały na sronie e-podręczniki https://epodreczniki.pl/a/nagonasienne/D16NWszUV, a następnie wykonaj ćwiczenia – zeszyt ćwiczeń str. 87-90

GEOGRAFIA

Temat: W wilgotnym lesie równikowym i lesie strefy umiarkowanej.

Cele lekcji: Dowiesz się, czym charakteryzuje się klimat strefy wilgotnych lasów równikowych. Poznasz przykłady występujących tam roślin i zwierząt. Dowiesz się, jak żyją mieszkańcy lasów równikowych. Przypomnisz sobie, jakie warstwy wyróżnia się w lasach strefy umiarkowanej oraz jakie występują w nich rośliny i zwierzęta.

Obejrzyj film docwiczenia.pl Kod: N58D24

Rozwiąż zadania w zeszycie ćwiczeń str. 68-70

Zadania sprawdzimy wspólnie podczas następnej lekcji online 24.04

HISTORIA

termin do 24 kwietnia

Temat: Państwo Karola Wielkiego.

Pytanie A, B i C str. 98 podręcznika oraz sporządzenie notatki w zeszycie na podstawie załączonej prezentacji multimedialnej.  

https://flipbook.apps.gwo.pl/display/2446 

https://prezi.com/bfbjz8kidac-/panstwo-karola-wielkiego/